13 nepřátel štíhlé linie

Napsal LaveLLuLu (») 4. 7. 2012, přečteno: 1069×
Zaujalo mě : eetgo.cz = eet zdarma a online

Ráda bys zhubla a jsi ochotna kvůli tomu i poupravit svůj jídelníček a vyloučit potraviny, které za tvé špeky mohou nejvíce? Máme pro tebe seznam nejzákeřnějších potravin a nápojů, po kterých nejvíce tloustneme.

Smažené přílohy

Nejzdravější je jíst maso se zeleninovým salátem nebo grilovanou zeleninou. Pokud si potrpíš na klasické přílohy, dej přednost rýži, vše ostatní je bohužel brzdou ve snaze zhubnout. Nejhorší možností jsou dle očekávání smažené hranolky, krokety a bramborové rösti. Uhlohydráty a tuk nesvědčí ani tvé linii, ani zdraví. Když si dáš například smažený sýr s hranolkama a tatarkou, máš na talíři doporučený denní příjem energie – v jediné porci.

Škrobové přílohy

Rýže a brambory jsou přílohy bohaté na škroby. Škroby nás zasytí, navíc brambory a rýže obsahují kvalitní uhlohydráty, vlákninu a bílkoviny. Mají minimum tuku, proto jsou pro štíhlou linii na první pohled vhodnou variantou. Jde to ale o psychologický efekt. Brambor si s klidem naložíš větší porci, než třeba knedlíků či hranolek, protože jde přeci o "zdravou zeleninu". Neměla bys je podceňovat. Škrob je směsí polysacharidů a má funkci zásobní látky. Navíc mají vysoký glykemický index, není tedy od věci, nahradit brambory občas (aspoň částečně) zeleninou. Navíc pozor, jak je jíš. Uvařené ve slupce jsou zdravé, zapečené se smetanou nebo polité množstvím másla už nikoli.

Tučné maso

Hovězí, vepřové, jehněčí maso a zvěřina by na našem stole neměly být tak často. Tloustneme po nich totiž více, než po lehčím drůbežím mase a rybách. Když už máš chuť na červené maso, vol libovější kousky, například šťavnatý steak nebo kvalitní panenku. Upřednostni také přírodně upravené maso s lehkou přílohou, na místo knedlíků, omáček a tučných výpečků.

Uzeniny

Suché salámy, paštiky a uzeniny obsahují množství solí, tuku a bílkovin. A také mnoho konzervantů, které nejsou pro naše tělo nijak prospěšné. Raději sáhni po dietní krůtí nebo kvalitní vepřové šunce.

Sýry

Mléčné výrobky jsou zdravé, vždy je ale potřeba rozumně volit je s ohledem na obsah tuku. Obsahují sice prospěšný vápník a vitamíny, jenže hodnoty tuku jsou v některých vskutku alarmující. Velmi tučné jsou zejména plísňové sýry. Zdravější a lehčí variantou je cottage sýr, tvaroh, lehkou večeří může být také mozzarella s rajčaty a bazalkou.

Bílé pečivo

Pečivo z bílé mouky není pro naše tělo nijak přínosné. Může jen za pocit plnosti v žaludku a faldíky na břiše. Bílý chléb a rohlíky ještě nejsou takové zlo, jako sladké kynuté pečivo, obohacené ještě o rafinovaný cukr, nedejbože s vrstvou moučkového cukru na ozdobení. To je neuvěřitelná kalorická bomba. Po takové svačince se ti prudce zvedne obsah cukru v krvi, což sice navodí dočasný pocit sytosti, ale stejně rychle pak klesne a ty opět pocítíš hlad.


Zdravější a pro tělo přínosnější je celozrnné pečivo bohaté na vlákninu. Doma můžete mít i zásobu knäckebrotu nebo racio výrobků, které mají dlouhou trvanlivost.

Müsli

Zdravá snídaně? Ovesné vločky s nízkotučným jogurtem či tvarohem, nebo plnotučným mlékem, a čerstvé ovoce. Jenže kdo z nás jí skutečné ovesné vločky? To, co najdeš v snídaňové krabici, má bohužel se zdravou výživou pramálo společného. Množství cukru, dochucovadel, chemických aromat a kousků čokolády, sušeného ovoce a cukrových pusinek není pro štíhlou linii dobrá volba.

Sladkosti

 Coko

Chuť na sladké padne občas na každého z nás. Ale proč sníst šlehačkový větrník, pocukrovanou koblihu nebo tabulku čokolády? Hřešit můžeš, ale zdravěji. Když čokoládu, tak vysoceprocentní a jen kostičku. Když dort, tak s ovocem a želé, bez krému a šlehačky. Máš chuť na palačinku? S ovocem a tvarohem bude báječná a dietní.

Zmrzlina

V létě jistě ráda mlsáš zmrzlinu. Velký pohár smetanové zmrzliny s likérem, šlehačkou a čokoládovou polevou ale není pro štíhlou linii to pravé. Lepší volba? Ovocná dřeň nebo menší porce zmrzliny doplněná čerstvým ovocem.

Chipsy

Co večer chroupat u telky? Chipsy, tyčinky, křupky, máslový popcorn, to je ale dobrůtka. Jenže tvá životospráva volá o pomoc. Kombinace tuků a cukrů není nic zdravého. Co si raději nakrájet na plátky jablíčko? Také si můžeš dát ořechy, ale ideálně nesolené a nepražené.

Džusy

Čerstvý fresh je plný vlákniny a vitamínů, to je jistě zdravé. Ale také plný cukru! Je lepší ho ředit vodou (nejlépe v poměru 3:2, více vody), to tě v létě mnohem více osvěží.

Sladké limonády

Přírodní šťávy sice nejsou dokonalé, ale jsou tisíckrát vhodnější než slazené limonády. Ty jsou plné cukru a chemie. Slazené limonády mnohdy obsahují více cukru a kalorií než plnohodnotné jídlo. Čistá voda nebo přírodní citronáda je lepší variantou.

Alkohol

V létě si dej pozor na alkohol. Nejen že na sluníčku rychleji stoupá do hlavy, ale v takovém drinku se nachází mnoho zbytečných kalorií. Nejhorší jsou různé míchané koktejly, obzvlášť ty se smetanou a sladkými likéry. Lepší volbou je vinný střik.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel šest a tři